2016. február 21., vasárnap

RECEPT | kakaós-meggyes

Sziasztok!

Ne haragudjatok, hogy már régen volt bejegyzésem, nem tudtam miről írjak, valami mindig közbejött, az időjárás elvette a kedvemet vagy nem volt fényképezőgépem. No, de a nem éppen frappáns kifogások felsorolása után a lényegre térek: sütöttem. ^^ Jó ez nem annyira szenzáció, mert már nagyon sokszor volt ilyen és recept is volt a blogon, de akkor is, engem feldobott, hiszen meglepetésnek szántam a Szüleimnek, mivel ők sem és én sem voltam itthon a hétvégén. Tényleg! A tegnapi fotós órán műteremben voltunk és nagyon élveztem! Azok a nagy vakuk és derítők olyan jó hangulatot adtak az egésznek, hogy ezt mondhatom az eddigi legjobb órának az összes közül!
Visszatérve a sütire, először valami különlegeset szerettem volna, puncstorta vagy túrós süti, de sajnos nem volt itthon elég hozzávaló, így gondolkodnom kellett. Ekkor eszembe jutott, hogy van itthon pár üveg Mama-féle meggybefőtt :3, miért ne csinálhatnék abból valamit(?), így a legegyszerűbb dolgot választottam: a piskótát.

Hozzávalók: 
5 tojás
5 ek víz
25 dkg liszt
25 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1/2 csomag sütőpor
2 ek holland kakaópor
1 üveg meggybefőtt


Elkészítés:
Legelőször kimértem a cukrot egy üvegtálba, majd a vaníliás cukorral, a tojássárgájával és a vízzel fehéredésig kevertem. Ezután a tojásfehérjét kemény habbá vertem és félretettem egy picit. Kimértem a lisztet, hozzákevertem a sütőport és a kakaót, majd beleszitáltam a tojásos-cukros masszába, kicsit összekevertem. A végén a tojásfehérjét is beleöntöttem a tálba és simává kevertem. Egy alufóliával kibélelt tepsibe öntöttem és a tetejére rakosgattam a meggyeket. 180°C-on sütöttem, de nem tudom mennyi ideig, lehet, hogy 20 percig (nem szeretnék butaságot mondani), de közben fogpiszkálóval ellenőrizgettem.




Ui: Rákattantam a fekete-fehér dolgokra, így nyomtattam naptárat és csütörtökön, mikor a Pepcoban jártam, rátaláltam arra a szép lepkés képre, s tudtam nem hagyhatom ott. Pénteken pedig a Papámtól kértem el egy régi fényképet, amin a Mamámmal ülnek egy motoron, annyira aranyos, hogy rögtön beletettem egy keretbe és miután befejeztem ezt a posztot, megy is fel a falra. 


Ti hogyan csináljátok a piskótát? Van, hogy csak elkap a hév és sütési vágyat éreztek? :*
Szeretettel, Brigi

2 megjegyzés:

  1. Nyami,nagyon guszta a süti! A fotó baromi jó,ebben a keretben meg pláne :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönööm! :)) Találtam egy másik képet is. ^^

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...