2020. július 29., szerda

Ajánló | A JÓBARÁTOK-GENERÁCIÓ



Sziasztok!

A Jóbarátok már több, mint negyed évszázada tartozik a valaha volt legsikeresebb sorozatok közé. A népszerűsége az évek alatt nemhogy megcsorbult, még inkább közkedveltté vált. Ennek az egyik oka az, hogy tavaly ünnepelte a sorozat a 25. jubileumi évfordulóját, aminek kapcsán rengetegen (köztük én is) újra felfigyeltek a 6 barát kalandjaira. A Netflixen a mai napig az egyik legnépszerűbb tartalom, nézettségi rekordokat döntöget és maga alá gyűri a 21. századi alkotásokat is. A boltok polcain is rengeteg F.R.I.E.N.D.S feliratú póló, pulcsi és miegymás lapul, mondjuk 100%-ig biztos vagyok benne, hogy olyanok is hordják ezeket a ruhadarabokat, akik egy részt sem láttak a sorozatból, ez a jelenség viszont számomra rejtély. 
Viszont én is elkezdtem nézni a sorozatot tavaly ősszel, elölről, végre tematikusan, mert én is részese akartam lenni annak a kultusznak, ami a sorozat köré épült. Megakartam tudni, hogy mi tette lehetővé azt, hogy 25 év elteltével is ennyit beszélnek róla szerte a világon. Már az első évad részei is beszippantottak engem, de minél előrébb értem a történetben, annál inkább kíváncsi voltam, hogy mi lesz Rachel, Monica, Phoebe, Ross, Chandler és Joey sorsa. Rájöttem, hogy ami a '90-es években vicces volt, az most is rettenetesen az, egy-egy jeleneten hangosan nevetek és csak fogom a fejem, hogy tudták ilyen jól megírni az alkotók. 


Amikor megláttam, hogy megjelent Saul Austerlitz könyve, A Jóbarátok-generáció címmel, rögtön tudtam, hogy nekem ezt be kell szereznem. Mivel a könyv alcíme az, hogy :"Mi zajlott a színfalak mögött?", rögtön következtetni lehet, hogy ez nem valami regény szerűség a sorozat előzményéről vagy éppen utóéletéről. Ez a könyv leírja az első megfogant gondolattól, a záró epizód leforgatásáig mindazt, amit eddig még nemhogy a rajongók, de még maguk a készítők és a színészek sem tudtak teljes egészében. 
Rengeteg érdekességet tudhat meg az olvasó, hogyan indult el az ötlet, miként válogatták ki a szereplőket, hogy fogadta a tesztközönség, majd a televízió-nézők a hat jóbarát kalandozásait. Persze nem csak az árnyalt oldalról olvashatunk, a rengeteg nehézségről és kompromisszumok megkötéséről is informálódunk, miközben a sorokon végigfut a szemünk. Megannyi érdekesség is helyet kapott a könyvben, olyan is, amit eddig szinte sehol máshol nem láthatott egyetlen rajongó sem. Az író exkluzív interjúk készítése során jutott ezekhez az adatokhoz. Olvashatunk a híres vendégszereplőkről, Marcel-ről a majomról és arról is, hogyan segítették egymást mind a készítők, mind a szereplők a munkálatok során. 


A borító nekem kifejezetten tetszik, főleg, hogy a lila szín jut eszébe mindenkinek a sorozatról, a csajok lakásának ajtajai és falai miatt. A könyvön nem a Jóbarátok betűtípusa található, de azért az ott jelenlévő színes pöttyök itt is helyet kaptak, igaz csésze formájában. Azok a pöttyök egyébként, a főcímben látható esernyők színeit testesítik meg. És, hogy a főcímet említem, a borítón abból egy jelenet látható, a mindenki által ismert szökőkút-lámpa kombóval, bár a kanapét hiányolom róla, hiszen az intróban az is szerepelt, ráadásul a sorozatnak az az egyik ikonikus tárgya. Magáról a főcímről is ír a könyv, hogy miért lett olyan, amilyen, valamint a zenéjéről is, ami a The Rembrands-ot híressé tette. Nem is gondolná az ártatlan néző, hogy majdnem más zenét és teljesen más főcímet szeretett volna egy-egy készítő, pedig ezek nélkül ma elképzelhetetlen lenne a sorozat. 


Összességében rettenetesen informatív, de pont ezért, néha kicsit sok is, rengeteg adatot juttat el az olvasó fejébe, olyanokat is, amiknek csak közvetetten van köze a szériához vagy azok készítőihez, esetleg szereplőihez. Persze ahhoz, hogy kerek egésszé váljon a történet, ezek elengedhetetlenek, de mégis néha elvesztettem a fonalat a rengeteg producer, író és munkatárs neve között.
Mindenkinek ajánlom, akinek a sorozat tetszett, sőt mi több, a kedvencévé vált és ha valaki szeret betekinteni a kulisszák mögé, akkor letehetetlen olvasmány.


Ti olvastátok ezt a könyvet? 
A sorozatot szerettétek?

Ölel, Brigi♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...