2015. december 23., szerda

Karácsonyra várva | mézeskalács házikó

Sziasztok!

Idén sütöttem először mézeskalácsot életemben, mi nekünk ez valahogy kimaradt az évek során, nem tudjuk miért, vagyis mi más fajta süteményeket szoktunk sütni, de eddig annyira nem is hiányzott. Viszont rögtön belecsaptunk a közepébe, hiszen nem csak aranyos mézeskalács figurákat és fenyőfákat szaggattunk a tésztából, hanem egy házat is készítettünk. Én személy szerint féltem ettől a projekttől, de a végére épségben állt a házunk, ami most is ott díszeleg a polcomon, nem is szeretném megenni, hiszen egy fél nap munkája benne van!

Recept: 
500 g liszt
80 g porcukor
50 g vaj
1 tk kakaó por (cukrozatlan)
1 csapott tk szódabikarbóna
1 mk őrölt gyömbér
1 mk őrölt fahéj
1 mk őrölt szegfűszeg 
1 mk ánizs
(mi raktunk bele egy csomag mézeskalács fűszerkeveréket is)
100 g méz
1 db egész tojás
1 db tojássárgája

A cukormázhoz: 
1 db tojásfehérje
125 g porcukor


+ablakok 

a sütés utolsó egy percében bedobni egy gumi macit az ablak helyére

A házikó méreteit ezen ---> az linken érhetitek el.



A lapokat karamellízállt cukorral ragasztottuk össze, de ezzel vigyázni kell, mert nagyon hamar szárad és nagyon hamar oda is ég!


Ti készítettek már mézeskalács házikót?
Brigi♥

2 megjegyzés:

  1. Nagyon cuki lett! Én tvaly próbálkoztam házikóval, de kudarcba fulladt... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nekem segítségemre volt egy építész! :D Majd legközelebb biztos sikerül!:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...