2018. február 8., csütörtök

RECEPT | Cookies



Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy szeretitek ezeket a jellegű sütis posztokat, bár a sorozat címe nem "sütemények", szóval majd megpróbálom más jellegű gasztronómiai tudásomat is megmutatni Nektek, ha van rá igény.
Sosem próbálkoztam diétával vagy hasonló dolgokkal, nem volt problémám a gluténnal sem a laktózzal, sem a cukorral, szóval ezen a téren szerencsésnek mondhatom magamat. Viszont pont emiatt nem is figyeltem semmire, valószínűleg ebből lesz pár problémám később, de csak megoldom valahogy, addig is finomakat eszem, mint például ezt, ami az egyik kedvenc nasim, bár a barátaim is nagyon szeretik, mindig kérik tőlem karácsonyra.
Még egy régi osztálytársnőm anyukájától kaptam a receptet jó pár évvel ezelőtt, de azóta sem tudtam leállni vele, annyira szeretem. Picikét időigényes, mert porciózni kell a végén, de megéri higgyetek nekem! Nem kell hozzá semmi különleges hozzávaló, egyszerű dolgok vannak benne, bár mindenki a saját ízvilágát is beletudja vinni, ha nem rajong a csokoládéért annyira, mint én. Eltudom képzelni M&M's-el vagy akár Skeetles-el, de a mazsola is tuti jól passzol a vaníliás ízéhez, viszont ha már mazsola, akkor csokis-mazsolával is kipróbálom egyszer most, hogy így eszembe jutott. Ti mit tennétek bele szívesen? 
Jöjjön hát a most csokidarabos keksz avagy a cookie, amit minden amerikai (vagy éppenséggel nem amerikai) imád.:

Hozzávalók:

2 db tojás
15 dkg margarin
10 dkg étcsokoládé
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor


Elkészítés:
Én úgy szoktam csinálni, hogy előveszek egy nagy üvegtálat és abba töröm bele először a tojásokat, majd a már kissé megolvasztott, de nem forró margarint, majd összekeverem. Ezután elkeverem egy robotgép segítségével benne a kétféle cukrot, aztán a lisztet beleszitálom a sütőporral együtt, hogy levegősebb legyen. S miután a massza összeállt szoktam csak feldarabolni apróra a tábla étcsokoládét, és utána beleszórom a masszába, majd elkeverem, s láss csodát már kész is a tészta. Egyszerűen csak egy laposabb tepsire teszek sütőpapírt, majd két kiskanál segítségével pici (kb gesztenye nagyságú) bogyókat rakok 3 ujjnyi távolságra egymástól, mert nagyon elfolynak a sütés közben. A sütőt 175°C-ra előmelegítem, majd 12-14 percre a sütőbe teszem, míg egy picit az alján látom, hogy megpirul. Mikor kivesszük a sütőből kissé még puhák, de lassan megszilárdulnak és csodásan finomak lesznek! 

Én ajánlom, hogy próbáljátok ki, ha még nem tettétek! Ez az egyik kedvencem, s mindig örömmel készítem el. ♥

Kívánom, hogy csodásan teljen el a második fele a hétnek számotokra! 
Puszi, Brigi♥

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...