2018. augusztus 23., csütörtök

SZEMÉLYES | Trogir és Okrug az én szememmel



Sziasztok!

Múlthéten a Sziget hétfői napja után ezzel együtt a Shawn Mendes koncertet követően a keddem sem telt unalmasan, hiszen este már indultunk is Horvátországba Danival♥. A Flixbus nevű tűrsasággal indultunk neki a rövidnek nem mondható útnak még 21:30-kor, a hosszú út után kb 8 órára érkeztünk meg Trogirba és innen még sétáltunk egy keveset Okrugba, ahol a szállásunk volt. 
Mi Danival még nem köteleztük el magunkat az AirBnB-k mellett, így egy másik szállást kerestünk magunknak a Booking.com-on. Igazából nekünk a legfőbb szempont a part közelsége volt az ár mellett, de nagyon örültünk, hogy egy olyat találtunk, ahol külön medence is van. A házigazdánk kissé szórakozott volt, viszont kedves és segítőkész, emlett volt két kutyája is, akiket sokszor simogattunk. No de a part tényleg nem volt messze kb 3 perc séta. Horvátország partjainak 99%-a kavicsos, és nem ez volt az egy százalék, ahol homok van, viszont ezzel nem is volt semmi probléma. Még a SportsDirect-ben vettünk magunknak ilyen "kavicsjáró" cipőt, amit már leárazva lehet kapni. Azzal kellemesebb belépni a vízbe, szóval ajánlom, hogyha először jártok ott, mindenképpen ruházzatok be egyre.
Szerdától vasárnap délelőttig voltunk ott és még aznap éjfélre itthon voltunk. 
Szerdán meglátogattuk a strandot, ahol nagyon sok kajálda van végig a partszakaszon, ami igencsak keskeny, viszont elég hosszú. Napágyakat 40-100 kunáig lehet bérelni/nap, mi ezt inkább kihagytuk, és csak törölközőn feküdtünk. 
Őszintén bevallom a magasságom nem kedvez ebben a vízben, mert még Dani is 10 lépés után elmerült a tengerben, így én a matracomról szemlélődtem. Sajnos már másnap sikeresen leégettem a hátamat, így utána vigyázhattam rá, szóval annyira nem vagyok barna, mint szerettem volna. Okrug-ban van a strand, Trogir onnan 20 perc hajóval, ahova fejenként 20 kunáért visznek. Ez a város egy történelmi óváros tele kis utcákkal és szép épületekkel. A kikötőben rengeteg gyönyörű és hatalmas hajó állt sorba. Egyszer vacsoráztunk ott, többi alkalommal Okrugban ettünk. Valamiért mostanában rákattantam a cézár salátára, így vagy azt vagy csirkét salátával ettem.. tudom borzalmas vagyok, hogy nem ettem halat, de az valamiért nem akart összejönni. :D
Szombaton elmentünk egy hajótúrára, ahol is elvittem egy szigetre, ott lehetett fürdeni, hasonló partja volt, mint ahol megszálltunk, kicsit sziklásabb, szép volt a víz nagyon. Ezután elhajóztunk a kék lagúnához, ahol a hajó megállt a víz közepén, és onnan lehetett ugrálgatni, ott elég mély volt a víz, és én, akinek a parton nem ér le a lába, picit bepánikoltam, de végül minden jó volt. A legvégső állomásunkon a hal-ebéd mellett (amit kihagytam..) lehetett egyet csobbanni a vízben, ezt már nem hagytam ki. 
Őszintén nagyon jól éreztük magunkat Danival, sok fagyit ettünk, palacsintáztunk, még jégkását is ittunk, szóval minden finomat magunkba tömtünk. A hazajövetelünk nem ment olyan döccenőmentesen, mint az utunk többi része, persze ez nem a Flixbus hibája volt, inkább csak rosszul jöttünk ki abból, hogy a Népliget helyett Kelenföldön álltunk meg. Ez csak azért volt kellemetlen, mert mi a város másik végén lakunk és a hidak, amiket átjuthattunk volna tömegközlekedéssel le voltak zárva, így a taxi maradt, amit kissé nehezen, de fogtunk.


Ti hol voltatok nyaralni? Mentek még esetleg valahova?

Ölel Brigi♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...