2020. március 8., vasárnap

Recept | ÁFONYÁS - CSOKIS MUFFIN


Sziasztok!

A minap eszembe jutott, hogy sütnék egy kis muffint, de nem tudtam milyet. Gondolkodtam, majd bementem a spájzba és megláttam, hogy van egy üveg áfonya befőttünk. Mondtam magamban, na egy kis étcsokoládét még hozzáteszek és máris jó lesz! Nos, hát azt hiszem ez a páros igazán jó ötletnek bizonyult, így szerintem legközelebb nem csak azért fogok ilyet készíteni, mert csak ezt találtam itthon. 
Egyébként a muffin az egyik legegyszerűbb süteményfajta, azt hiszem ez volt a második (a piskóta után), amit megtanultam még évekkel ezelőtt. Szinte bármit belelehet tenni, kedvünkre lehet formálni, akár édesszájúak vagyunk, akár a sós ízek kedvelői. Mi már próbálkoztunk azzal is, hogy köretként tálaljuk a zöldséges muffint, egészen jó volt egyébként, de bevallom mégis édesen a legjobb! 
Mondjátok Nektek mi a kedvenc ízkombinációtok? 
Igazából nekem egy egészen egyszerű alapreceptem van, ezt maximum annak fejében szoktam módosítani, hogy amit pluszban hozzáteszek mennyire adna neki más állagot. Viszont azt a receptet, amiben olajat is tesznek a tésztába én nem szoktam alkalmazni, valamiért eddig csak rossz élményeim voltak vele, de szerintem ez megszokás kérdése. :)


HOZZÁVALÓK

-25 dkg szoba hőmérsékletű vaj
-20 dkg cukor
-1 cs vaníliás cukor
-4 tojás
-30 dkg liszt
-1/2 cs sütőpor
-kevés tej

opcionális:
-15 dkg étcsokoládé
-15 dkg áfonya



ELKÉSZÍTÉS

Egy tálban a puha vajat, a cukrot és a vaníliás cukrot egy robotgép segítségével habosra kevertem, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat. Mikor ez a massza már eléggé homogén lett, hozzáadtam a leszitált sütőporos lisztet, ami kevergetés után egy kicsit tömör masszává vált. Ezt lazítottam fel érzésre egy kevés tejjel. Mikor már éreztem, hogy az állaga se nem túl szilárd, se nem túl híg belekevertem a lecsöpögtetett befőtt áfonyát és az apróra vágott csokoládét és egy nagy lapát segítségével összekevertem. A muffin tepsit kibéleltem papírral, majd egy fagyiskanállal adagokat mértem beléjük. A sütőben 180°C-on 15 perc alatt készre sülnek. 


Ti sütöttetek valamit a hétvégén?
Boldog nőnapot kívánok mindegyikőtöknek!♥

Ölel, Brigi

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...