2020. március 31., kedd

Ajánló | MIT CSINÁLJ OTTHON?



Sziasztok!

Azt hiszem nagyon sokan vagyunk most, akik arra kényszerültek, hogy otthon legyenek. Persze nagyon sokan távoktatásban vagyunk, esetleg home office-ban, de akadnak olyanok is, akik nem tudnak se otthonról tanulni, se otthonról dolgozni. Így nem maradt más, minthogy a négy fal között, esetleg egy kis kerti szabad levegővel megspékelve töltsenek el bizonytalan mennyiségű időt karanténban. Arra gondoltam, hogy megosztom veletek a praktikáimat, amit még akkor fejlesztettem ki, mikor az év elején 2 hónapig itthon voltam a két félévem között. Nyilván nekem is átfutott az agyamon már párszor, hogy mit kezdek magammal, ha végzek a sorozataimmal vagy az aktuális könyvemmel, amit éppen olvasok, esetleg, ha már minden létező szennyest kimostam és csillog villog minden a házban, viszont rájöttem, hogy mindig van mit tenni. 
Mindenképpen azokat a gondolatokat osztom, hogy #maradjotthon, hiszen a legegyszerűbben így tudjuk megállítani a vírus terjedését, de azt is tudom, hogy nem mindenki teheti ezt meg, viszont aki igen, annak sem kell kétségbeesnie amiatt, hogy nem tud magával mit kezdeni. 
Szóval íme a tippjeim az unalom elűzésére.


Olvass!
Most aztán senki nem mondhatja, hogy nincs ideje olvasni, igenis van! Mindenkinek lapul a könyvespolcán legalább egy olyan könyv, amiről elmondhatja, hogy mindig is szerette volna elolvasni, de sosem tudta. Esetleg olyan is akadhat, amit már rongyosra lapozott, de ha a kezébe veszi, mindig mosolyt csal az arcára. Vegyétek le a polcról, poroljátok le és lapozzatok bele! Akár a legjobb Rejtő regényről, akár a kedvenc Ady verses kötetetekről van szó. Sőt még tovább is tudjátok ezt vinni azzal, hogy elmesélitek otthon, hogy miket olvastatok és milyen gondolatokat juttatott eszetekbe.
Előkerülhetnek azok a regények is, amik anno kötelezőolvasmányok voltak, ezért nem olvastuk el őket, pedig higgyétek el, azok sem ördögtől valóak, csak az embernek van egy ellenző funkciója, ami bekapcsol minden egyes alkalommal, amikor valami kötelező.
A legutóbbi olvasmányélményemről szóló posztomat ITT találjátok.


Sorozatozz, filmezz!
Nem azt mondom, hogy vigyetek végig egy sorozatévadot egy nap alatt, bár persze már az én életemben is voltak hasonló példák. Ha viszont találtok egy-egy olyan történetet, ami megfog és ki tud rántani a valóságból, akkor mindenképpen csábuljatok el. Mi sem jobb annál, mintha egy kicsit is eltudunk vonatkoztatni attól, ami a világban éppen történik és nem gondolunk annyi szörnyűségre egy pár óráig. Ilyenkor jön nagyon jól a Netflix vagy az HBO Go, ahol számtalan filmet és sorozatot találunk mindenféle kategóriában.
Az én kedvenc Netflixes sorozatom a YOU, valamint a Lucifer.
Megosztottam egy, filmek a karanténban bejegyzést, aminek már készül a második része is.


Takaríts!
Tavasz van, itt az ideje a tavaszi nagytakarításnak! Most nem csak a porszívózásra és felmosásra gondolok, az is fontos, de azt gyakran megejti az ember. Viszont tuti te is felhalmoztál az évek folyamán mindenféle földi jót, amiknek a nagy része máris a pincében/padláson landolt. Ezt saját tapasztalatból mondom, hogy rengeteg használaton kívüli (avagy haszontalan) dolog landol a fent említett helységekben, esetleg a fiók mélyén, amik már évek óta nem kerültek a kezeink közé és csak foglalják a helyet. Most van idő szortírozni, ruhákat, dekorációkat és megannyi mást, amit később szépen ellehet adományozni. Többszörös jót teszel ezzel, segíts magadon és másokon is!♥


Emlékezz!
A nagy pakolások közepette én mindig belebotlok egy-egy kedves emlékembe, amiket én mindig dobozba rendszerezek. Van egy középsulis dobozom, egy családi emlékes és már egy egyetemi is, amikbe mindig belekerül valami új. Sőt vannak olyan dobozkáim is, amikbe csak fényképek kerülnek, ha már a falon nincs elég hely, oda kerülnek bele. Ilyenkor mindig megállok pár percre és nosztalgiázom kicsit. Persze a legjobban mindig annak örülök, ha nem a sajátjaimat találom meg, hanem a szüleimét vagy a nagyszüleimét, hihetetlen micsoda kincsekre lelhet az ember, ha pakolászik egy kicsit. 


Süss, főzz!
Tudom, sokan felhalmoztak ezt-azt és így kevesebb mindennapi hozzávalóhoz jutunk hozzá, de, ha Ti nem vagytok a felhalmozás hívei, és használtok abból, amitek van, akkor most van idő mindenféle receptet kipróbálni. Mi sem kapcsolja ki jobban az embert, ha valami finomsággal tudja meglepni a szeretteit. Nem csak az ebédre gondolok, bár biztos vagyok benne, hogy ott is lehetne találni újdonságokat, de leginkább a nasikra gondoltam, amit csak úgy a fő étkezések között haraphat az ember. Legyen akár szó sósról vagy akár édesről, mindig kísérletezhetünk valami újjal. Ha mi magunk készítünk harapni valót, tudjuk, hogy miből készült, tudunk vele kedveskedni és még magunkat is lefoglaljuk, akár bevonhatjuk a család többi tagját is a konyhai tevékenykedésbe, hogy még jobban teljen az idő. 


Kertészkedj!
A napokban nagyon szuper az idő, már bőven 15 fok fölött van a hőmérséklet még az árnyékban is, így bátran elkezdhetjük elültetni a szuper kis növényeinket, legyen szó virágokról, zöldségekről vagy akár gyümölcsökről. 
A Lidlben vettünk mi is vetőmagot, hogy veteményest létesítsünk a kertünkben, ilyenkor ez azért is jó ötlet, mert ha esetleg a boltban a járvány miatt ezt-azt nem lehet kapni, akkor a kertbe csak ki kell menni és leszedni a termést. Az Oázisban pedig virágokat vettünk, amiket a kertünkben fogunk elültetni, mindig kísérletezünk a színekkel és alakzatokkal. Meg amúgy is, a kertészkedés nyugtató hatással van az emberre, eltudja magát foglalni, pepecsel egy kicsit és még jól is érzi magát a természetben. Nem mellesleg ha belefogtok egy kis sziklakert építésébe, mindig mosolyogva fogtok rá nézni, hiszen Ti csináltátok. 


Ti miket csináltok otthon? 
Tudtok dolgozni vagy tanulni? 

Ölel, Brigi♥

4 megjegyzés:

  1. Én home office-ban vagyok jelenleg itthon és sokkal jobb, mint gondoltam. Eleinte persze féltem attól, hogy nagyon el fogok kalandozgatni és mindent fogok csinálni, csak a munkámat nem , de szerencsére nem így lett. :)
    A tavaszi nagytakarításon már régen túl vagyok, ha időm engedi, felnőtt színezőzni vagy rajzolni szoktam (ezek teljesen kikapcsolnak), emellett nyelvet tanulok.
    Én azt vallom, hogy fontos, hogy hasznosan töltsük el a napjainkat, ne csak elmenjenek maguktól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan, fontos, hogy hasznosan töltsük el az időt! Nagyon szeretem én is a színezőket. :)

      Törlés
  2. Az utóbbi időben én is a nyelvtanulásra álltam rá, fogyasztom a korábban összegyűjtött rejtvényújságokat, illetve sütni-főzni lenne ideje megtanulni. Az elmaradt könyvértékelésekkel is hamarosan végzek, azután pedig előredolgozom a bejegyzésekkel. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam, hogy Te olvasással ütöd el az időt és a bloggal is fogsz foglalkozni! A sütés-főzéshez sok sikert kívánok! Én is előredolgozok a bejegyzésekkel, én őszintén értékelem ezt az itthon töltött időt, mert sokszor nem volt már erőm írni, mikor későn értem haza. Örülök, hogy az utazással töltött időt erre biztosan rátudom fordítani! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...