2020. június 17., szerda

Ajánló | UTAS ÉS HOLDVILÁG



Sziasztok!

Bevallom sosem szerettem a klasszikus könyveket. Nagyon kevés tetszett a gimnazista éveim alatt, amiket feladtak nekünk kötelező olvasmány név alatt, és  nagy részét nem is olvastam el, pedig az irodalom volt a kedvenc tantárgyam. Az évek alatt rájöttem, hogy mindez azért történt, mert sosem szerettem nyomás hatására csinálni semmit. Ráadásul ezeknek a regényeknek amúgy sem az igazi mondanivalóját kérdezik vissza a dolgozatokban, így elég volt elolvasnom a rövidített változatokat, amik a 8 év alatt és az érettségi időszakban a legjobb barátaim voltak. Persze nem mondom, hogy ez jó, de na mégis komolyan, ki az aki az összes feladott kötelezőolvasmányt elolvasta tinédzser korában? Lényeg a lényeg, hogy ezek a könyvek nem ördögtől valóak, csak szerintem az embernek el kell érkeznie adott életszakaszokba, hogy úgy érezze, hogy ő ezeket szívesen elolvassa. 
Amikor megláttam a Libri Facebook oldalán, hogy idén nyáron is kiadnak egy regényt díszkiadásban, rögtön felkeltette az érdeklődésemet. Amíg ki nem hirdették, hogy melyik szerző, melyik kötete lesz az, addig követtem a nyomokat, amit feltettek az oldalra. Ezekben az íróról és a kötetről voltak információk és a szemfülesek hamar ki is találták, hogy ezúttal Szerb Antal és az ő leghíresebb regénye lesz a befutó, vagyis az Utas és Holdvilág. Ez a könyv nekünk nem volt kötelezőolvasmány, de nem is olvastam még sosem, így gondoltam, hogy itt az alkalom. Ez a gondolat leginkább akkor szilárdult meg bennem, mikor megláttam, hogy milyen gyönyörű a borítója a könyvnek. Tudjátok van az a mondás, hogy ne ítéld meg  könyvet a borítójáról, de itt nem lehet mást tenni, ha valami ennyire szép! 
A Libri ajánlatáról már az előző posztomban meséltem, de ha azt még nem láttátok (ami amúgy nagy hiba, szóval itt a LINK), akkor leírom ide is. Ez a könyv 7000 Ft feletti könyvvásárlás esetén a tiétek lehet, mindössze 599 Ft-ért és a legjobb az egész ajánlatban, hogy nem csak a könyv lesz ennyiért a miénk, hanem annak a hangos változata is, ami Kulka János varázslatos hangján hallható. Esténként azt szoktam hallgatni, mikor a szemem már eléggé fáradt az olvasáshoz. 
A történet egyébként nagyon különleges, még csak a könyv felénél járok, de valami nagyon magával ragadó. Egy másik világba repít minket, amit egy különös férfi szemszögéből látunk. Az olaszországi városok megyelevednek a lapokon és egyszerűen kedvem lenne odamenni és végigjárni azokat az utcákat, amiket Mihály. Magamba szippantanám a mediterrán hangulatot és minden estét egy pohár borral zárnék a szállásom erkélyén, ahonnan a naplementét figyelem. 
Egyszer szerintem mindenkinek el kell olvasnia ezt a könyvet, mert egy elgondolkodtató utazásra invitálja az elmét és a lelket egyszerre, amit meg kell , valljak nagyon kevés regény tud biztosítani. 



Ti olvastátok már ezt a könyvet? Mit olvastok most? 

Ölel, Brigi♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...