2018. július 22., vasárnap

Az online vásárlásról



Sziasztok!

Az utóbbi időben valamiért megsokszorozódott az online rendeléseim száma, bár ennek az okát nem igazán tudom meghatározni, inkább csak annyi, hogy sok webáruház nagyon kecsegtető ajánlatokkal hozakodik elő, így nem lesz olyan nagy a bűntudat. A másik ok pedig esetleg az, hogy a kártyámon lévő pénzt is hiperszuperül eltudom így költeni, mert valamiért extra könnyű! :')
Egyébként nagyon sokáig nem mertem online rendelni, hiszen míg nem volt kártyám, nem akartam a szüleimét folyamatosan terhelni, így míg tudtam, inkább megkértem mást, ha rendelt, rendeljen nekem is. Aztán egy picit bűntudatom volt emiatt, szóval örültem, hogy végre én is tudok magamnak rendelni.
Sokan vannak úgy, hogy nem bíznak az ilyesfajta vásárlásban és ténylegesen megértem, hiszen az internet a csodás tulajdonságai mellett nagyon csúnya dolgokra is képes, főleg, ha nem vigyázunk eléggé. Emiatt vannak nagyon jó és nagyon rossz oldalai is az online vásárlásnak. Legtöbben azért ódszkodnak tőle, mert nem tudják, hogy biztosan megérkezik e a pénzük az adott eladóhoz vagy éppen, hogy a pénzük odaér, de a termék nem vissza, ezért is csak olyan helyről érdemes vásárolni, ahonnan megbízható visszajelzéseket kapunk. Ezért szeretem az Aliexpresszt, mert ott -jó néha nem a képhez hű dolgot kapjuk- nagyon sok visszajelzést nézhetünk meg, és egyszerűen, ha nem tetszik bezárjuk az ablakot.
Itt egyébként a pénzvisszaküldés is egészen egyszerű, csak írni kell az eladónak, hogy nem felelt meg a termék/nem jött meg, és a pénzt általában vissza is utalják, és még vissza sem kell küldened a csomagot.
Ezen felül persze megértem azokat is, akik csak olyan termékeket szeretnek vásárolni, amiket a kezükbe tudnak fogni, így erre is van egyébként megoldás, főleg, ha előbb a boltban nézzük meg a dolgot, de tudjuk, hogy online olcsóbb.
Ez az egyik előny, amellett, hogy így olyanok is tudnak vásárolni, akik egyébként nem, mondjuk mert nincs idejük elmenni oda vagy csak nincs a közelükben olyan üzlet, ami kellene.
Egyébként egészen gyors a szállítás és ténylegesen kényelmesebb az embernek, ha elég sűrű a beosztása. 


Már elég sokszor rendeltem a H&M weboldaláról termékeket, mert szeretem azt az akciót, ami éppen most is fut, hogy ingyenesen kiszállítják a termékeket házhoz (ez az akció július 28-áig érvényes), és esetleg még plusz kedvezményt is kapsz a vásárlásodhoz. A legutóbbi outfit posztomban is a nadrágomat így szereztem be, s egyáltalán nem bántam meg. Az előző rendeléseimmel sem volt gondom sosem, hiszen a mérettáblázat segítségével könnyen megtudom, hogy milyen méret jó nekem. A minőség ugyanolyan jó, mint a boltokban. 
Egyébként itt az utánvét az általános fizetési mód, szerintem itt az egyik legjobb a lehetőség.
A kiszállítást a DPD egyik futárja hajtja végre, s bár nekem ezzel volt egy kis időbeni gondom, ezen kívül semmi problémát nem észleltem. A termék nagyrészt műanyag zacskóban érkezik, ami nálunk a szelektívben végzi. 
Egyébként, ha a termék mégsem felel meg, akkor 30 napon belül él az elállási jog, így 990 Ft ellenében visszalehet küldeni. 


A napokban rendeltem először a Bershka honlapjáról, és bár a csomagomat még nem vettem át, azért szerettem volna pár szót emíteni a vásárlás menetéről, hiszen nekem ez még friss élmény. Az egész ott kezdődött, hogy kinéztem két kabátot, amit elképesztően jó áron vesztegettek, pontosan 2995 Ft-ért darabját, így miután Apukám (igen ő!) meggyőzött, hogy nagyon jól néznek ki és olcsók, rendeljem meg. Ekkor szembesültem azzal, hogy kérhetem a boltba ingyen, az 1895 Ft-os házhozszállítás helyett, szóval megrendeltem az Árkádba, hiszen közel van ahhoz, ahol lakom, így ha küldik az üzenetet, hogy megjött, már megyek is! Itt csak előreutalni lehet, viszont a Paypal és a MasterCard mellet még két lehetőséget is meglehet jelölni fizetési mód gyanánt, és szerintem ez szuper. Elolvastam azt a hosszú nyilatkozatot is, amit szerintem nagyon sokan nem szoktak és abban korrekt dolgokat olvastam, hogy ellenőrzik az egyenleget, csak ezután vonják le a pénzt, valószínüleg azért, mert máshogy nem tudnák. :)
Emellett itt is van elállási jog, azt hiszem itt 14 napon belül ingyenes. 
Szerintem majd írok update-et, hogy miújság, mert elvileg 4-6 munkanapon belül kiszállítják a boltba.
UPDATE: A pénztárnál vettem át, s elkérték a rendelés számát és a személyimet, majd aláírtam egy elektronikus rendszerben. Egy nagyobb lezárt műanyagtasakban kaptam meg a kabátokat, amin a címem és a nevem volt. Hamar megérkezett, szombaton rendeltem és kedden már meg is jött. Szerdán mentem érte, mert sajnos az e-mail-ben nem írták, hogy meddig vehetem át, így igyekeztem nem késlekedni. 


Csütörtökön rendeltem két könyvet a Könyvmolyképző Kiadótól és rögtön nagy meglepetés ért, hiszen pár perccel 11 előtt adtam le a rendelést, és azt írta, hogy csak 23-án fogják feladni, viszont másnap, vagyis pénteken még 11 óra előtt jött az e-mail, hogy megérkezett a Pick Pack pontra, így telefonáltam is Anyukámnak, hogy vegye át, hiszen az ő boltja közelébe rendeltem. Nagyon meglepődtem, de örültem is persze. A csomagolás egy sértetlen kartondoboz volt, úgyhogy még egy pluszpontot kapott tőlem, bár már ez is a szelektívben van. A szállítás ingyenes volt, hiszen két 2000 Ft feletti könyvet rendeltem, és a házhozszállítás is ingyenes ilyenkor, csak nekem jobb volt a Pick Pack pont, hiszen nem kellett itthon várnom. Viszont a ponton több napig, talán egy hétig átvehető a nyitvatartási időben, szóval teljesen kényelmes ez is. 


Szerintem jó dolog ez az online vásárlás, viszont tényleg vigyázni kell a dolgokra, nem mindegy, hogy honnan vásárolunk, bár ezeknél a cégeknél nem igazán lehet megbízhatóbbat találni. 

Meglepő, hogy egyre több áruháznál lehet ezt a funkciót megtalálni, mostanában a Tesco mellett a Auchan is vállalta a házhozszállítást és a NetPincér app segítségével már a kedvenc KFC-s csirkénkent is tudjuk itthon fogyasztani. 

Ti milyen gyakran vásároltok online és hol? 
Mik a tapasztalataitok? 

Ölel, Brigi♥

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...