2017. október 11., szerda

Körte és Karamell



Sziasztok!

Ezt a posztot még kicsit régebben, pontosabban másfél hete fotóztam be, de annyi tervem volt posztokkal kapcsolatban, amiket előbb szerettem volna Nektek megmutatni, hogy ez egy picit elcsúszott, de szerintem még mindig aktuális, hiszen a körtének most indult be a szezonja. Nagyon szeretem ezt a gyümölcsöt, az ízét, az illatát sőt még az állagát is, bár én a ropogósat szeretem kifejezetten. Egyébként ezekről a körtékről már egyszer tettem említést az őszi fotósorozatos posztomban, hogy a kedves szomszéd nénitől kaptunk egy kosárral, szóval mindenképpen kellett belőle sütit csinálnunk, nehogy kárba vesszen. Rögtön elkezdtem keresgélni az interneten, hogy mégis mifélét készítsek, s végül egy igazán egyszerű, de mégis nagyon finom és mutatós süteményre esett a választásom. Ez a karamellás körtés fordított süti, amin én igazából a karamellát szeretem a legjobban :3 Nem egy bonyolult történet egyébként, a titok nyitja az, hogy a tortaformába tenni kell egy fóliát, hogy a karamell ne ragadjon le annyira, hogy ki kelljen dobni a formát. 


Ami kell hozzá:

A tetejéhez: 3/4/5 db (mérettől függően) körte
15 dkg kristálycukor
14 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 db tojás

A receptek folyton a karamell készítésével kezdik, de én azt hagytam a legvégére, mert nem tudom, így esett jól most. :')
A tojásokat először is habosra vertem a cukorral és a vaníliás cukorral, majd utána hozzáadtam a kefírt (sajnos megrohant a joghurt így jobb híján ezt választottam), majd az olajat és ezekkel együtt elkevertem. Mikor már kellőképpen egységes volt a massza beleszitáltam a lisztet a sütőporral, de figyelni kell, hogy ne csomósodjon össze. Mikor ez kész volt meghámoztam a körtéket és cikkekre vágtam. A tortaformát kibéleltem alufóliával és akkor kezdtem el a cukrot melegíteni, s megvártam míg szép karamell lett belőle, s beleöntöttem a formába. Mielőtt megszilárdult volna, gyorsan belerakosgattam a körtét és egy szép alakot raktam ki a gyümölcsökből. Én egy 26 cm-es sütőformát használtam. A sütit pedig 35 percig sütöttem 170°C-on a sütőben, melyet elő melegítettem.



Ti szoktatok sütni? Szeretitek a körtét? 
Sok puszi, Brigi♥

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! :)
    Anyukám szokott hasonlót csinálni, én még nem próbáltam. Télen ananásszal is csinálta már, úgy is nagyon finom volt. :)

    Köszi a receptet, ki fogom próbálni, úgyis rengeteg körténk van idén. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem mihamarabb kipróbálod, nagyon finom, s biztos vagyok benne, hogy ananásszal is jó! ^^

      Törlés
  2. Most láttam, hogy van új bejegyzés! Annyira le vagyok maradva, hogy hihetetlen! Egyébként én nem szeretem a körtét, de ez valami nagyon guszta. Ha esetleg a jövőben sütnél, küldhetnél nekem is Brigi. Lehet segítene a tanulásban is! Egyébként imádom ezeket a képeket!♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kis aranyos vagy Lilla, jól esnek a szavaid! Mindenképpen küldök, írd meg a címed és akkor várni fog egy tálca gőzölgő sütemény ;) ♥

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...