2020. január 8., szerda

Bullet Journal | JANUÁR


Sziasztok!

Az Instagramon (@brigiis) kitettem egy képet arról, hogy hogyan is kezdtem neki az új évben az új bullet journalomnak. Megkérdeztelek benneteket, hogy szeretnétek-e erről egy külön posztot ide a blogra és sokan írtátok, hogy örömmel olvasnátok erről, úgyhogy én is boldogan készítem most el Nektek ezt a bejegyzést ennek a témának szentelve. A kép alatt azt is elmeséltem, hogy miért döntöttem úgy, hogy ezúttal sokkal minimalistábbra fogom a dolgot. Ha már egy ideje követtek engem itt a blogon, akkor láthattatok régebbi bujos posztokat, amikben rendszerint az volt a jellemző, hogy megrajzoltam minden hónapban egy adott témát. Akkoriban, mikor ezt elkezdtem 2016 körül, akkor még nagyon sok időm volt ezt csinálni. De ahogy elvégeztem a középiskolát és elkezdtem dolgozni egyre kevesebb időm lett rá, s nem is foglalkoztam már vele. Az a helyzet, hogy nagyon szép, mikor megvan rajzolva a téma és minden hónapban különböző, de ha egyszer is kicsit megcsúszik vele az ember, akkor hihetetlenül nehéz bepótolni. Régen órákat pepecseltem már azzal is, hogy kitaláljam, hogy milyen témája legyen az adott hónapnak, mert ezekhez inspirációra volt szükségem. Aztán míg megrajzoltam a témát az is nagyon sok időt emésztett fel, így abbahagytam jó sok időre ezt a dolgot. 
Viszont éreztem, hogy hiányzik nekem, jó ha az embernek van egy határidőnaplója, de az még jobb, ha ő maga tudja elkészíteni. Ezért utánanéztem, milyen alternatívái vannak a minimalista bujonak és tökre megtetszettek. Úgy gondoltam egyetem mellett praktikus, ha hetekre lebontom a hónapot és akkor a fontos napi dolgokat is feltudom jegyezni magamnak.

Idén egy különleges darabbal vágtam bele a dologba, a Dolce Blocco egyik pontozott florette journaljával, aminek már a külseje is iszonyatosan elragadó, hiszen a borítója dombornyomott rózsákkal van tele.


Az évköszöntő oldalak után, egy éves naptár kapott helyet, igazából ezt is minimalistán oldottam meg, semmi extra, ezt láthatjátok is a képen.
Hat hónap a bal, hat pedig a jobb oldalra került. Fontos volt számomra, hogy ebben az évben magyarul írjam le a hónapok neveit, sőt szinte mindent az évköszöntőn kívül, mert hát, mégis csak olyan szép nyelv a miénk.
Mindegyik hónap fölé került egy szám is, értelemszerűen a sorszáma az évben, ezt arannyal írtam fel, sőt mindegyik hetet is beszámoztam, szintén arannyal, s azért ezt a színt választottam, mert ennek a pöttyözött füzetnek a feketén kívül az arany az alapszíne, így gondoltam ez tökéletesen feldobja az egyhangúságát a naptárnak.


Persze nem mondtam le teljesen ezekről a tematikus havi dolgokról, hiszen a washi tapejeim megmaradtak és rengeteg színes-mintás papírom is van itthon, így a januáromat egy világoskék, havas témával dobtam fel. Viszont még mindig sokkal csekélyebb időt kellett rá szánnom így, mintha a másik utat választottam volna. 
Az első hónap oldalainak elejére egy mintás papírból vágtam ki egy kört (azért ezt a mintát választottam, mert a világoskékről rögtön a telet asszociálom), majd a lap közepére ragasztottam, ezután pedig ráírtam egy ezüst filctollal a "Január" szót. A mellette lévő lapra pedig csináltam egy egyszerű naptárat.



A következő oldalakra pedig a heteket írtam fel, a jobb alsó sarokban pedig mindig egy pici havi naptáron jelezve azt, hogy melyik hétnél tartok éppen. Ezeknek az oldalaknak a közepére washikat ragasztottam, amiknek letépkedtem a széleit, valamiért nekem így nagyon tetszik. Azt hiszem tavaly januárban is ezt a ragasztószalagot használtam, hiszen szerintem erre a hónapra tökéletesen illik a maga világoskék színével és rókás mintájával.

Tervezek még egy filmeknek szentelt oldalt, már arra is van konkrét elképzelésem, ahol értékelem saját magamnak csillagokkal a látottakat, melléjük pedig a filmek plakátjait nyomtatom ki kicsiben.


Ti belevágtatok a bullet journal világába? 
Ha nem, akkor Ti miben szeretitek vezetni a teendőiteket, telefonban vagy határidőnaplóban?

Ölel, Brigi♥



Felhasznált eszközök:
Stabilo point 88 tűfilc (fekete, szürke)
Stabilo Boss Original Pastel (touch of torqouise - kék)

2 megjegyzés:

  1. Ilyenkor mindig kedvet kapok hozzá, annyira szép lett *-* De tudom, hogy nem az én világom, nem írok/rajzolok szépen :( Nagyon tetszik ez a minimalista design! Remélem, a többi hónapról is lesz egy-egy bejegyzés :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj Dii! Köszönöm szépen! Szerintem ha egyáltalán még csak kedved sincs hozzá, akkor nem szabad belevágni, én is sok mindennel vagyok így, inkább csak gyönyörködöm! :)
      Örülök, hogy tetszik, és hát persze, már ki is terveltem milyen lesz a február! ^^

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...