2020. január 26., vasárnap

Recept | RÁNCOS KEKSZ



Sziasztok!

Már nagyon régen volt a blogon receptes bejegyzés, pedig ezeket nagyon szeretem megírni, hiszen közben akár falatozhatok is a süteményből, amiről szól a poszt! Ezúttal egy keksz receptet hoztam el Nektek, amiről már láthattatok képet az Instagramon (@brigiis). A ráncos keksz (lehet valaki csokis pöfeteg néven ismeri) egy kakós-csokis kalóriabomba, amibe a cukrot sem kell sajnálni. Tudom, most páran a szívetekhez kaptatok, de én nagyon édesszájú vagyok és nem tudok cukor nélkül meglenni, de biztos vagyok benne, hogy ezt a receptet el lehet készíteni édesítőszerrel is. 
Az elkészítése olyan, mint szinte minden keksznek, de higgyétek el, hogy ez más! Az íze és az állaga is nagyon hasonlít a brownie-ra, amiről már hoztam Nektek receptet ITT megtudjátok nézni. Imádom a brownie-t, az egyik kedvenc sütim, így hogy ez meglehetősen hasonlít rá, nem segít azon a dolgon, hogy ne faljam be rögtön az összeset! Azon felül pedig, hogy mennyei, még nagyon jól is néz ki, legalábbis szerintem ennek az édességnek kifejezetten jól állnak a ráncok! ;)


A ráncos keksz egyes helyeken karácsonyi finomságként van számon tartva, viszont szerintem abban az időszakban mindenki a zserbó és a bejgli rengetegében lubickol, így meg sem próbáltam, csak egy hónappal később kipróbálni és megírni róla a posztot, remélem Ti sem bánjátok!
Amúgy a Nosalty egyik videójából inspirálódtam és onnan vettem át én is a receptet, bár lehet legközelebb megnézek egy másikat is, csak kíváncsiságból. 
Ti szoktatok internetes videókból ihletet kapni és megcsinálni a benne lévő finomságot? :)


Az eredeti recept nem pontosan ezekkel az adagmennyiségekkel dolgozik, hiszen én kicsit sokalltam a 150 g kakaót (és bevallom nem is volt annyi itthon), így abból jóval kevesebb került bele. Ezért inkább azt a mennyiséget, ami a kakaóból lejött, hozzácsaptam a liszthez, hogy meglehessen a kívánt állag.


Hozzávalók:

450 g liszt
50 g cukrozatlan kakaópor
135 g nádcukor
200 g porcukor
1 csomag sütőpor
4 db tojás
150 g vaj
150 g étcsokoládé
1 evőkanál vaníliaaroma 
+porcukor a beleforgatáshoz

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat, vagyis az átszitált lisztet, sütőport és kakaót, a kétféle cukrot, valamint az apróra vágott csokit összekeverjük egy tálban, majd a kissé puha, szoba-hőmérsékletű vajat kockákra vágjuk és összemorzsoljuk a keverékkel. Ezek után beletesszük a vaníliaaromát és a 4 egész tojást, majd  kézzel összegyúrjuk. 15 percre a hűtőbe tesszük pihenni. Ezalatt az idő alatt, míg a massza pihen, begyújtjuk a sütőt 170°C-ra, előveszünk egy tepsit és leterítjük sütőfóliával (nekem tartós fóliám van, ez sokkal környezetkímélőbb, de ha esetleg Nektek nincs ilyen, akkor a sütőpapír teljesen alkalmas a feladatra). Én két tepsit használtam, mert így sokkal gyorsabb volt a folyamat. 
A forgatáshoz szükséges porcukrot egy mélytányérba tesszük, majd kivesszük a megdermedt tésztát a hűtőből. 
Én egy kiskanál segítségével adagokat vettem ki a masszából, majd a tenyeremben gombócokká gyúrtam őket és beleforgattam alaposan a porcukorba (emiatt lesz "ráncos"). A tepsire helyeztem a gombócokat kb. 3 centire egymástól, mert tudtam, hogy sülés közben megnőnek. Majd az első tepsi be is került a sütőbe, 170°C-on pedig 10-12 perc alatt megsültek. Kívül ropogósak, belül pedig lágyak, csak úgy, mint a brownie.
Ebből a receptből, kb 50 db keksz sült ki, ami pár napig nem is fogyott el, de csak is az önmegtartóztatásunknak köszönhető, mert vigyázat, FINOM!


Ajánlom ezt mindazoknak, akik szeretik a kakaós és csokis édességeket, akik a browniet sem vetik meg és mindenképpen azoknak, akik nincsenek oda a tortákért, de azért szeretnének nassolni néha valamit!


Mi a kedvenc süteményreceptetek? 
Sütöttetek valamit mostanában?

Ölel, Brigi♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...