2020. augusztus 23., vasárnap

Ajánló | BARCELONA, BARCELONA



Sziasztok!

Ha már nem sikerült eljutnunk ezen a nyáron, a tervezett barcelonai utazásunkra, legalább R. Kelényi Angelika regényével vigasztalhattam magamat egy kicsikét. A tavasszal megjelent Barcelona, Barcelona könyvet a születésnapomra kaptam, a következő résszel egyetemben, Danitól. Igazából a Libri sikerlistáján láttam meg a sorozat második részét, az első megjelenéséről valahogy sikerült lecsúsznom, de azt hiszem már behoztam a lemaradásom. 
A kötet a Caroline Wood sorozat első részeként jelent meg még tavaly, de az írónő már júniusban kiadta a másodikat és októberben fog megjelenni a harmadik rész is, így bőven elkényezteti az olvasóit. A kazincbarcikai születésű írónő már ezelőtt is több regényt és sorozatot megjelentetett az Álomgyár kiadóval, de eddig leginkább történelmi és romantikus kalandregények írásával foglalkozott. 
Ez a sorozat merőben eltér az eddigiektől, bár a romantikus vonalat azért itt is megtartotta, az én nagy örömömre. Én leginkább az ilyesfajta regényeket kedvelem, más típusúakat nem is szívesen olvasok, valamiért imádom a romantikát és a kesze-kusza szálakat. 


A fülszövege így szól: 
Caroline Wood a híres londoni női magazin, a CBM főszerkesztőjének asszisztense. Az álma az, hogy íróként dolgozhasson a neves újságnál, de főnöke nem támogatja a törekvését.Ezért gondol egyet, és egy nyaralással egybekötött szakmai útra szánja el magát. Egyedül...

Caroline biztos benne, hogy Barcelonában olyan cikkeket írhat utazásról, szerelemről, gasztronómiáról, melyek végre felnyitják a főszerkesztő szemét is.
Egyedül azonban még enni is unalmas, így egy szerinte zseniális ötlettől vezérelve egy társkereső oldalon spanyol randipartnereket választ magának. Minden napra egyet... Erősen hisz benne, hogy ez az utazás meghozza számára a cikkírói álomállást, és talán egy jóképű, szenvedélyes férfit is...


Szerintem szuper, könnyed, nyári olvasmány, ami szó szerint elrepít Barcelonába. Olyan jó érzés fogott el, amikor olvastam a katalán fővárosról, hogy legszívesebben rögtön odateleportáltam volna! Ha nyaralni nem is tudtunk ott idén, azért ez egy kicsit kárpótolt engem a veszteségért. A könyvben leírt hotelbe már most foglalnám a szállást, s minden percemet az ottani ételek felkutatásával tölteném, pedig amúgy sosem tennék ilyet. A szerelmet persze nem keresném, de az élményeket annál inkább. 
A történet üde és kifejezetten nyárra való, minden sorát élveztem, csak úgy faltam a lapokat. Idő hiányában is 3 nap alatt kiolvasta, de ez legfőképpen az írónő stílusának volt köszönhető. Megeleveníti Barcelona utcáit, szinte érezni a katalán fogások illatát és azt a szuper mediterrán életérzést, amit a város látatlanban is áraszt magából.


A borítója nekem hihetetlenül tetszik, én így képzelem el a főszereplőt, sikkes és csinos, de még sem az a túlerőltetett fajta. A papírpoharas kávét persze ki sem lehet robbantani egy 21. századi nő kezéből és az óriási napszemüveg is multifunkcionálisan működik, hiszen amellett, hogy véd a nap ádáz sugarai ellen, a másnaposság és a kisírt szemek eltakarására is alkalmas. A borító fő elemét, vagyis Caroline alakját, tökéletesen kiegészítik a barcelonai látnivalók és érdekességek. Szeretem ha egy könyvön grafikus által megformált alak látható és nem egy húsvér emberről készült fotó, hiszen hagy annyi fantáziát az olvasónak, hogy kialakítsa a saját főszereplőjét a fejében. 


Persze a történet maga olyan, mint a többi romantikus alkotás, először úgy tűnik minden rendben van, de jön egy bonyodalom a tetőponton, viszont ahogy számítani lehet rá, a vége mindig boldog. Aki szereti a csöpögős regényeket, ezt is szeretni fogja, hiszen egyszerűen magával ragadó! Néha felidegesített egy-egy szereplő, de ez szinte az összes regényben vagy sorozatban előfordul. 
Mindenkinek ajánlom, aki hozzám hasonlóan szentimentális alkat és szeret utazni, világot látni és felfedezni a kincseket a nagyvilágban. Ha esetleg szerencsétlennek gondoljátok magatokat vagy úgy érzitek, hogy balszerencsék sorozata következett be az életetekbe, de visszatekintve még így is tudtok nevetni az egészen, akkor ez a regény Nektek való. Szerintem mindenkinek volt rossz randija életében, így átérezhetjük, hogy Caroline a sokadik után, már csak kiakart futni a világból. De ha tudni akarjátok miért, akkor irány a könyvesbolt és vele együtt Barcelona!


Ti olvastátok már ezt a könyvet vagy bármit az írónőtől? 
Mit olvastok jelenleg?

Ölel, Brigi♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...