2020. augusztus 26., szerda

Recept | SZILVÁS MORZSA



Sziasztok!

Augusztus huszadika után én már nem tudok arra gondolni, hogy még nyár van, hiszen ilyenkor már annyira közeli a szeptember és az őszi napok, hogy elkezdem elfogadni az évszakok váltakozását. Ilyenkor egyre hűvösebbek az esték, arról nem is beszélve, hogy már sokkal korábban besötétedik, mint az az augusztushoz méltó lenne. Jönnek azok az esték, amikor a takaró alá bújok és a teámat szürcsölgetem, amikor meggyújtok egy gyertyát és élvezem az évszak hangulatát. Kezdenek sárgulni a levelek, majd mindent beterít az avarmező.
Ilyenkor már jönnek az őszi gyümölcsök is, a szilva, körte, alma és a szőlő, előkerülnek azok a süteményreceptek, amikbe ezen finomságok kerülnek, mint most is. Anyukám vett egy zacskó szilvát és mikor megláttam, rögtön beugrott a morzsás süti, hogy mennyire finom és mennyire ennék olyat, így kapva kaptam az alkalmon és gyorsan összeütöttem egyet. Ez az egyik legegyszerűbb süteményrecept, kb 10 perc elkészíteni és a duplája megsütni, az eredmény pedig rettenetesen finom lesz! Nem is tudom, hogy akadtam ennek a receptnek a nyomára, és azt sem, hogy miért csak ritkán készítem el, de azt hiszem most, hogy szezonja van ennek a fantasztikus gyümölcsnek.

Hozzávalók:
-50 dkg szilva
-1 ek cukor
-1 tk fahéj
-fél citrom leve
-6 dkg zabkeksz (darált)
-10 dkg liszt (én tönkölyt használtam)
-7 dkg cukor (ha lehet barna)
-8 dkg vaj/margarin 

Elkészítés:
A szilvákat elnyolcadoltam, majd egy tálba dobtam őket, ahol rákanalaztam a kevés cukrot és a fahéjat, s a kifacsart fél-citrom levét is rálocsoltam, majd összeforgattam és egy alaposan kivajazott, hőálló tálba tettem. A zabkekszet a liszttel a cukorral egy tálba tettem, majd hozzáadtam a szoba-hőmérsékletű margarint és kézzel összedolgoztam. Ha úgy éreztem, hogy lágy a tészta, akkor a kekszből és a lisztből adtam még hozzá egy keveset, míg morzsolható állagú nem lett. Ezután rászórtam a tepsiben pihenő szilvákra és betettem a 180°-ra előmelegített sütőbe, 20 percre. Melegen és langyosan is nagyon finom!


Ti ismertétek ezt a receptet? Szeretitek a szilvát?
Várjátok már az őszt?

Ölel, Brigi♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...