2020. augusztus 5., szerda

Travel Journal | EGER ÉS KÖRNYÉKE

Sziasztok!

Említettem Nektek, hogy idén nyáron szerettünk volna elutazni Horvátországba, ami már így is a "B" tervünk volt a nyaralást illetően, hiszen Barcelona lett volna az igazi úti célunk. Sajnos, mivel a vírus nem látszik csillapodni, nem mertük megkockáztatni azt, hogy karanténba kelljen vonulnunk, érthető okokból, bár magát a vírust sem kapnám el szívesen.. Ezért inkább lemondtuk a külföldi utazást és helyette több magyar városba terveztünk apróbb utazásokat, amik egy vagy maximum 3 naposak. Láthattátok már, hogy voltunk a Hortobágyon és azt is, hogy Tihanyt is meglátogattuk, amik fantasztikus városok és örülök, hogy idén meglátogathattam őket. Amúgy is úgy gondolom, hogy Magyarország csodaszép és rengeteg helyet fel kell fedeznem még nekem is, pedig gyerekkorom óta járom a kisebb-nagyobb településeket.
Az elmúlt hétvégén éppen egy nagyobb utazást ejtettük meg, lehet akár nyaralásnak is nevezni, hiszen strandoltunk is, a mi hosszú hétvégénken. Egerben, Egerszalókon és Demjénben jártunk, és meg kell, hogy mondjam, annak ellenére, hogy borzalmas időt jósoltak a meteorológusok, egészen kellemesen kitudtuk használni az időt.

Pénteken indultunk útnak, első állomásunk pedig Demjén volt, ahol is végtére is "csak" a barlangfürdőt és a strandot csodáltuk meg. A demjéni barlangfürdő valami eszméletlen gyönyörű, igaz borsos ára van a kombinált belépőnek, így fejenként majd' 6000 Ft-ba kerül az, ha beszeretnél menni a barlangba és a strand egész területére is, de egyszer megéri a pénzét. Egy egész napot ellehet ott tölteni. A hétköznapiak mellett, kicsiknek szóló medencék is vannak, valamint több csúszda is, kint és bent egyaránt, de meleg-vizes gyógyfürdő is várja a pihenni vágyókat. A strandon lévő gyorsétteremek nem a legjobb minőségűek, és meglehetősen drágák is (mint az összes strandon), de ha valaki visz be magával ételt, azt kényelmesen elfogyaszthatja és olcsóbban is megússza a dolgot. A napágyakért nem kell külön fizetni, de ha nem elég korán megy az ember, sajnos már nem talál egy szabadot sem. Vannak zöld, füvesített részek is, ahova kényelmesen lelehet telepedni egy pléddel vagy törölközővel.
A barlangfürdő leírhatatlan szavakkal, tágas, ledekkel megvilágított és képzeljétek, még egy bár is van benne. Azt hiszem ez volt a legszebb fürdőzős élményem valaha, bár vetekszik a tavaly meglátogatott pulai szakadékkal.
A szállásunk Egerszalókon volt egy panzióban, ami szuper volt egyébként, a nyugalmunkat csak a lengyel turisták zavarták meg, akik hatalmas ricsajjal élvezték a nyaralásukat, kicsit belerondítva a miénkbe.
A vacsoránkat a helyi pizzázóban fogyasztottuk el, ami szerintem az egyik legjobb választás, ha arra fele foglaltok szállást, hiszen nagyon jó áron, csuda finom pizzát ehettek.

Szombatra órási csapadékmennyiséget jósoltak a meteorológusok, ezért nem is terveztünk fürdőzős programot. Egerben kirándultunk, először a helyi plázába, az Agria Parkba mentünk, ahol reggeli közben vártuk, hogy elálljon az eső. Szerencsére már 10 óra körül csak a borult ég emlékeztetett az előrejelzésekre, így elindultunk a vár felé. Már számtalanszor jártam Egerben, de a várat csak 10 éve láttam utoljára, így épp ideje volt felfrissíteni az emlékeket. Szerencsére a belépő igencsak kedvező, 26 éves korig csak 1000 Ft/fő, ami 5 kiállításra szól a Dobó István Vármúzeumba. Mi igazából csak kettő időszakira mentünk be, az egyik a Börtönkiállítás volt, ahol a középkori ítéletekről és kivégzésekről láthattunk információkat, a másik pedig a Fegyvermustra volt, ez egy interaktív kiállítás a Péterváry fegyvergyűjteményről. Nagyon érdekesek voltak, kifejezetten tetszett az elrendezésük is, viszont azt kicsit kérdőn fogadtam, hogy miért nem kötelező a maszk viselése a kiállításokon, mivel esély sincs arra, hogy 1,5 méteres távolságot tarts az idegenektől.
A vár maga még mindig csodálatos, Gárdonyi Géza sírjára emlékeztem csak, semmi másra, így nagyon jó volt újra feleleveníteni az emlékeket. A romok és a kilátás is fenomenális.
A várban nagyjából 2-3 órát voltunk, ahol csináltam emlékérmét is, mert onnan még nem volt és lehet még nem említettem Nektek, de én ezeket nagyon lelkesen gyűjtöm.

Utunkat a Minaret felé folytattuk, ahova még egyszer sem mentem fel. A 40 méter magas épület 1596 és 1664 között épült és ez az Oszmán Birodalom legészakibb épen maradt emléke. A 26. méteren elhelyezkedő kilátóba 98 , nagyon keskeny lépcsőn vezet fel az út (klausztrofóbiásoknak nagyon nem ajánlom!). A toronyba egyszerre csak 8 embert engednek fel 15 percre, a belépő pedig 400 Ft. Ha valaki nem fél a szűk helyektől és a magasban sem, annak mindenképpen ajánlom, mert csodálatos kilátás nyílik róla Egerre.
Ebéd után a Dobó térre mentünk, ahol a híres-neves szobor mellett, az Egri Minorita templom is megtalálható. A sok szuvenír boltot most kihagytam, hiszen már évekkel ezelőtt vettem ott mágnest, sőt többet is, így csak a szokásos Figurashopban való vásárlásomat ejtettem meg, ahol vettem egy újabb Pixies-t, amiből már egy egész családunk van idehaza. Valaki számára ezek a kis lények ijesztőnek vagy gonosznak tűnnek, de mi imádjuk őket!♥
Még aznap este szerettünk volna bemenni a Török Fürdőbe, de sajnos csak 9-ig van nyitva és a hétvégéken nem érvényes az este 7 utáni kedvezmény, így azért a másfél óráért (mivel fél 9-kor el kell hagyni a medencéket) nem akartunk kifizetni fejenként 2200 Ft-ot.

Vasárnapra már csak az Egri Termálfürdő maradt, ami idehaza az egyik kedvencem. Amellett, hogy rengeteg medencével büszkélkedik (amik között van úszó, élmény és gyógy is), védett növények is helyet kaptak a területén. Köztük egy 250 éves platánfa és egy 80 éves mamutfenyő is. Előbbit az év fájának választották pár éve. A strand elrendezését tekintve is szuper, hiszen pihenni és gyógyulni vágyókat nem zavarják azok, akik az élményeket keresik, mivel a terület két végén helyezkednek el az ezekre a célokra felállított medencék. Itt egyébként nagyon jók a büfék, hatalmas a választékuk és egészen reális áron árulják az ételeket. A kedvencem egyébként ott a teknősökkel teli kút és a gyönyörű, török kort idéző "dögönyöző", ami az egyik legszebb dolog azon a strandon. Ide a belépő 23 éves korig 2000 Ft, afelett pedig csak 2400, így egészen olcsón kilehet jönni belőle, ráadásul egész napos programot biztosít az egész családnak.

Azt hiszem nagyon tartalmas három napot töltöttünk el Egerben és környékén. Még mindig változatlanul a kedvenc városom Budapest után, s ha egyszer valamiért is elköltöznék a fővárosból, ide jönnék.

Ti jártatok már Demjénben vagy Egerben?
Mentek nyaralni idén?
Köszönöm, ha elolvastad ezt a hosszú beszámolót!♥

Ölel, Brigi♥

1. Ősszel készülünk majd még pár napra kiruccanni valahová, de még nem döntöttük el, hogy Eger környékére menjünk, vagy az Őrségbe, ahol már jártunk és amit nagyon szeretünk.
    Szeptemberben megyünk Paksra egy esküvőre, de egy nappal tovább maradunk, hogy megnézzük kicsit a környéket, szeretnénk majd elugrani a Gemenci erdőhöz is, ahol szintén jártam már és a szívemhez nőtt, azóta is visszavágyom.
    Június végén voltunk Tihanyban és Füreden pár napot.
    Nagyon szépek és hangulatosak voltak a fotók, annyi szép város van Magyarországon.

1. Akárhová is mentek, jó döntést fogtok hozni! Pakson már én is jártam, betekintést nyerhettem az atomerőműbe is, ami egészen érdekes élmény volt. A Gemenci erdőbe én is szívesen ellátogatnék, csodás lehet!
      Köszönöm szépen, igyekszem nem teljesen turista módba kapcsolni, mikor a képeket készítem! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...