2020. április 21., kedd

Az én rutinom | ÁTMENETI ARCÁPOLÁS


Sziasztok!

Meg kell valljam ezen a télen rettenetes szárazsággal küzdött az arcbőröm és nem igazán tudtam vele mit kezdeni. Bár nem lehetett a hidegre fogni, hiszen nem is volt igazi téli időjárás (amit egyébként nem bánok) és nem is voltam kint a szabadban annyit, hogy kifújta volna a szél. Bár meglehet nem ittam annyit, mint amennyi a tökéletesen hidratált bőrhöz elegendő lenne, hiszen a megfelelő folyadékbevitel fontos télen is, viszont nem ittam annyira keveset sem, hogy ez így kiütközzön az arcbőrömön. Talán egyetlen dolgot tudnék ráfogni erre a jelenségre, mégpedig a gyakori orrfújást, s ezzel a papír zsebkendő használatát, ami nagy valószínűséggel a problémám egyik fő okozója. Ezt már csak abból is gyanítom, hogy az orrom és a szám körül volt a legrosszabb a helyzet, néha még most is az. 
Viszont, mostanában kísérleteztem az arctisztítókkal és ápolókkal, hogy ne ijedjek meg a saját arcomtól, ha tükörbe nézek (nem csak reggelente) és meg kell mondjam, hogy beválni látszik a dolog, ezért gondoltam megosztom Veletek is a receptet, hátha hasonló cipőben jártok, mint én. 
Egyébként mindig is úgy gondoltam, hogy nekem kombinált bőrtípusom van (és ezt inkább a normál-zsírosnak véltem), de az utóbbi időben ez a feltevésem kezd megdőlni a tapasztalataim alapján, szóval így 20 évesen kezdem kiismerni a bőröm. Jobb később, mint soha, nem igaz?! :') Szóval manapság már inkább azt mondanám, hogy normál és száraz a bőröm, de így az utóbbi időben inkább száraz, de a pórusaim tágak és a T vonalon sok a miteszer.


Elég sok termék került bele a rutinomba, amit egyelőre nem bánok, hiszen úgy látszik segítettek a problémámon. 
Szeretném leírni, hogy én hogyan és milyen sorrendben alkalmazom az alábbi termékeket, persze szigorúan csak a smink teljes mértékű eltávolítása után, amiről gondoltam nem készítek egy külön bejegyzést, mert csak két terméket használok hozzá.


1. Tonik
A Garnier Bio kakukkfüves szépítő tonikját használom első lépésként, amire igazából egy hídként is tekinthetünk a két "eljárás" között, hiszen ezzel a sminkem maradékát is eltudom távolítani, de ezzel kezdem meg a bőröm felüdítését. Nem azt mondom, hogy ez a legszuperebb tonik, ami a kezem ügyébe került eddig, szerintem, ha elfogy nem veszem újra. Bár az illata jó, nem teljesen az én bőrtípusomra szánták, viszont a pórusaimat kellően összehúzza, így ezt egy jó pontnak könyvelem el.


2. Géles arclemosó
A Garnier Bio citromfüves lemosóját szoktam használni következő lépésként, ugyanabból a termékcsaládból van, mint a fent említett tonik. Az organikus citromfű segítségével segít eltávolítani a szennyeződéseket a bőrről, anélkül, hogy kiszárítaná azt. Szóval ez már sokkal inkább az én bőrtípusomra való. Egyébként ez a géles állag mindig is az egyik kedvencem volt arctisztítók terén, megfelelő módon hidratál tisztítás közben és utána érezhetően felfrissült a bőröm.


Szeretem az ilyen állagú termékeket az Isana elektromos arctisztító keféjével felvinni, mert érzem, hogy rendesen felhabzik és ezáltal mélyen tisztítja az arcbőrömet. Egyébként nagyon szuper ez a készülék, három cserélhető feje van, ezek különböző funkciókat látnak el, bár én mindig csak a szilikonosat használom, és a többit még nem is próbáltam. Azért is maradtam ennél, mert a sörtéi nem hosszúak, könnyű kitisztítani és szerintem higiénikusabb is kicsit. Puha, egyáltalán nem dörzsöli az arcomat, sőt igazán jó érzetet biztosít. Most elmondhatom, hogy kellemeset csalódtam, mert az ára (2999 Ft) miatt nem vártam tőle olyan sokat, de meleg szívvel ajánlom Nektek is!


3.Arcradír
A Nivea két arcradírját használom már egy jó ideje felváltva. Ugyan abba az Urban Detox családba tartoznak, az egyik egy 3 az egyben arctisztító, ami magában foglalja a tisztítót, a maszkot és a radírt is, valamint használom az 1 perces maszkot is. Mindkettő szuper termék, jó az illatuk, az állaguk és jó mély tisztítók. Ezeket egyébként nem minden nap veszem elő, kb. hetente kétszer-háromszor, de mióta nem járok ki és nem rakódik rá annyi szennyeződés, így inkább kevesebbszer használom.


4.Ajakradír
Dani lepett meg engem karácsonyra ezzel a szuper Lush ajakradírral, aminek olyan az íze és az illata, mint az After Eight csokinak, ami az egyik kedvencem. Tehát a mentol csak buzdít abban, hogy gyakran alkalmazzam, plusz megsúgom, ehető is.. Szuperül leradírozza az elhalt hámsejteket az ajkamról, így a téli kiszáradáskor és az átmeneti, szeles időben is tökéletes. Rengeteg van a tégelyben, de egy radírozás alkalmával nagyon csekély mennyiség szükséges, így rengeteg ideig elegendő egy ekkora kis tégely, ami nem mellesleg üveg, így tuti, hogy ha kiürül újrahasznosításra fog kerülni.


5.Ajakápoló
Már egy ideje csak Carmexet használok az ajkaimra, nagyon bevált nekem, szeretem az állagát és az illatát is, valamint nagyon gyorsan rendbe hozza a kirepedezett számat. Egy ideje arra is rájöttem, hogy a tubusos változtat klasszisokkal jobban megéri, mint a stiftes, hiszen kb. kétszer annyi van benne, vagy talán még több is és az ára ugyan annyi, ami számomra érthetetlen.


6.Arcmaszk
A maszkok közül a lehúzható és a fátyol a kedvencem, a lemoshatóakat valamiért annyira nem kedvelem. Van most itthon egy pár mindkét fajtából, de a fátyolmaszkok a kedvenceim, így azokat használom előszeretettel. A dm-ben szoktam venni saját márkásokat, így a Balea-ban ismét nem csalódtam. Mindenféle bőrtípusra vannak opciói és szerintem mindenki talál magának megfelelőt. A képen látható maszk egy limitált kollekciós, kókuszos darab, amiből többet is vettem, míg kapható volt. Mindig olyat választok, ami hidratál, normál vagy száraz bőrre való, hiszen itt is fontos, hogy az arctípusunknak megfelelőt válasszunk.


7.Arckrém
Arckrémet mindenki használ, akár nappalit vagy éjszakait, akár hidratálót vagy ránctalanítót. Számomra a hidratálás a legfontosabb, hiszen a száraz arcbőröm a sok tisztogatás után már nem vágyik másra, mint hidratálásra, így a Neutrogena Hydro Boost water gel arckrémjét használom időről időre. Nagyon szuper állaga van, ténylegesen egy gél, ami az arcra felkenve szinte rögtön beszívódik. Nem hagy maga után semmilyen rossz érzetet, sőt érezhetően puhább és élettel telibb az bőröm tőle. A krémet nem csak az arcomra használom, hanem a nyakamra is leviszem, hogy ott is kifejtse a hatását.


Kicsit hosszú ez a rutin, persze nem minden nap tartom be, de higgyétek el, ha van egy rendszeresség az arcápolásotokban, akkor azzal nem árthattok a bőrötöknek. A kültakarónk az egyik legfontosabb szervünk, így nem hanyagolhatjuk el, ápolni és védeni kell, hogy sokáig megőrizhesse szépségét!


Ti használjátok valamelyik terméket?
Milyen lépéssel toldanátok meg a rutint?

Ölel, Brigi♥

5 megjegyzés:

  1. Húha, én ezt rutint nem raktam volna ki, mert az arcápolók tele vannak irritáló összetevőkkel, az Isana arctisztító keféje pedig azon túl, hogy gagyi, teljesen összekaristolja a bőrt, szóval többet árt az is, mint használ.
    Tök jó dolog, hogy elindultál az arcápolás rögös útján, de azért az látszik, hogy az elején tartasz, és hogy jelenleg nem jó irányba tartasz. A képek mindenesetre szépek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy megosztottad velem a nagyívű gondolatmenetedet, ha neked ilyen érzékeny a bőröd, akkor javaslom használj organikus kozmetikumokat, de amíg ezeknek a termékeknek az összetevői laboratóriumok által le vannak tesztelve, és a bőröm is teljesen jól van tőlük, addig használom őket.
      Az Isana arctisztítójával semmi probléma nincs, gagyinak kifejezetten nem nevezném, lehet valamit elnéztél, de ismétlem, ha nagyon érzékeny bőröd van, ilyeneket ne használj, nem a termék a hibás, egyszerűen csak nem neked lett kitalálva.
      Tök jó dolog, hogy ezeket a dolgokat te most itt leírtad nekem, de javaslom hozz létre egy blogot és ott írd le a véleményedet, ha szeretnél kioktatni másokat.
      Köszönöm, szerintem is szép képek lettek! ^^

      Törlés
    2. Kedves Anita! Mindenkinek más a bőrtípusa, máshogy tolerálja a bőre a különböző összetevőket. Ha Briginek beváltak ezek a termékek, akkor miért ne oszthatná meg a nagyvilággal?

      Törlés
  2. A Garnier Bio géles arclemosót én is nagyon szeretem, már a negyedik flakont vettem belőle, de a többi terméküket még nem mertem kipróbálni, mert nehezen mondok le a jól bevált dolgokról.
    Az Ordinary termékeit használom főleg, az Azeliac szuszpenziót és a Niacinamide szérumot reggel, a hyaluron szérumot és a hidratáló krémüket este, illetve az arclemosót szintén este. A szemkörnyékápolóm kis egyszerű Ziaja Marine. A fényvédő Cosrx Aloe, ebből is elhasználtam már kettőt és szeretem.
    Ezen kívül Garnier micellás víz, Mizon fátyolmaszkok és a Balea kétfázisú lemosó szemre, a Nivea olajos arctisztítója pedig arcra.

    Én a helyedben kipróbálnék egy jó szérumot, ezt sohasem lehet elég korán elkezdeni, illetve a fényvédő napi használata is fontos szerintem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Ordinary termékeit már régóta kiszeretném próbálni, szerintem sort is kerítek majd rá nemsokára!
      Igen egy fényvédő nem ártana, azt is beszerzek majd most, mert a napsütötte hónapokban nem árt, ha van! :)
      Köszönöm a tanácsokat Anna!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...