2020. április 14., kedd

Személyes | HÚSVÉT


Sziasztok!

Nagyon sokan beszélnek arról, hogy ez a húsvét nem úgy telt, ahogy szokott, és sajnos igazuk van. Vannak, akiknek ez az ünnep is nagyon sokat jelent és igen, nem túl szerencsések ezek a jeles napok egy járvány idején. Viszont szerintem a mindennapok sem úgy telnek, ahogy kellene, nekem is nagyon hiányoznak a nagyszüleim, a barátaim és az, hogy oda menjek, ahova csak szeretnék, de át kell vészelnünk ezt az időszakot is, mint minden nehézséget az életben, így leszünk erősebbek és ez visz minket majd előre!
Pont tegnap gondolkodtam el azon, hogy a húsvét egyáltalán nem kap akkora figyelmet, mint például a karácsony, gondoltam itt arra, hogy nem készítenek minden évben száz új filmet róla, nem gyűjtenek annyi adományt a rászorulóknak és igazából a család sem készül rá annyira, mint ahogy azt gondolná az ember. A mi családunk nem hithű keresztény, de azért az ünnepeket szeretjük és mindig együtt töltjük őket. Húsvétkor mi szoktunk ajándékozni, legalább csokit vagy hasonlót, valamint mindig finom és tartalmas reggelivel kezdjük a napot. A sonkát és a főtt tojást friss zöldségekkel és kaláccsal (abból is sóssal) egészítjük ki, nálunk ez a hagyomány. Süteményeket is mindig készítünk, a mi családunk mindig is édesszájú volt, így ez idén sem maradhatott ki. Citromos krémest és mákos zserbót választottunk, hogy az ünnepi és a tavaszi hangulat is meglegyen, nem tudom, hogy hányan készítitek (vagy egyáltalán ismeritek) a mákos változatát a zserbónak, de én csak így vagyok hajlandó megenni. 
Ilyenkor a cicáinknak is próbálunk kedveskedni, így a sonkából ők is szoktak kapni, hiszen ők is családtagok. Idén megint elterveztem, hogy Bajusznak készítek nyuszifüleket, de mint mindig, ezúttal is elvetettem, ő ízig vérig macska.
A tojásfestést idén sem hagyhattam ki, ugyan locsolóknak nem adtam, de a hagyomány kedvéért (és a kreativitásom kiéléséért) azért szükségét éreztem. Visszatértem a gyökerekhez, így hagymahéjjal festettünk és zöld növényeket tettünk a tojásra, hogy azok mintái látszódjanak rajta. Valamint az Instagramon annyi ilyen nyuszis tojás megoldásokat láttam, hogy ehhez is megjött a kedvem és gyorsan csináltam kettőt. Egyébként tök egyszerű volt, mert csak gyorsan megrajzoltam az arcukat valami cukira, fogtam egy szalvétát és átlósan összehajtogattam és köré téve formáltam belőle egy "fület", majd spárgával átkötöztem. Ezeket nem azért készítettem, mert nem volt tojásfestékem (mert volt), hanem azért, mert szerettem volna természetesen megoldani az idei díszítést. 
Nálunk az ünnepek általában ilyen szűk családi körben telnek, max locsolni jönnek páran, de igazából számomra nem volt ez szinte semmiben más húsvét, mint szokott, de sajnálom, akinek más volt és nem lehetett a családjával.


Remélem azért Nektek is jól telt és nem hervadtok el, így sem! 

Ölel, Brigi♥

2 megjegyzés:

  1. Nagyon cukik a tojásnyuszik! *.*
    Nem a kedvenc ünnepem a Húsvét, de ilyenkor mindig szoktunk kirándulni menni, ez most idén elmaradt sajnos. Mimóza szeletet és keksztekercset csináltam, meg volt a szokásos sonka-kaszinótojás és franciasaláta szentháromság is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira tetszenek nekem is!
      Sajnálom! Nagyon finom menütök lehetett, máris megéheztem a hallatán!
      Remélem azért meghitten telt!♥

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...