2020. április 5., vasárnap

Ajánló | FILMEK A KARANTÉNBAN II.


Sziasztok!

A múltheti bejegyzésemben előre hintettem Nektek, hogy jönni fog még az újdonsült posztsorozatnak a többi része is, hiszen a karantén még mindig tart, sőt most már egyre kevesebbet lehet kimenni is, ami kissé frusztrálhatja az embert, sőt a pszichológusok szerint rengeteg mentális betegséget idézhetnek elő ezek a bezártsággal töltött napok. Nem alaptalanok ezek a megállapítások, hiszen a négy fal közé beszorulni, mint egy rab, nem túl boldogító, főleg ha nem önszántunkból cselekedjük ezt. Azt, hogy milyen szabadidős tevékenységek közül válogathatunk a házunkon belül, az előző előtti bejegyzésemben már meséltem Nektek. Dobjátok fel magatokat és ne engedjetek annak a gondolatnak, hogy a saját otthonotok rabjai vagytok! Még mindig osztom azt a véleményt, hogy olvasással és filmezéssel csak úgy repül az idő, hiszen egy sorozat rész is minimum 20 perc, de lehet ez akár 1, de 1,5 óra is, a filmekről pedig ne is beszéljünk, azoknál a 1,5 óra a legkevesebb. Hihetetlen mennyiségű műalkotás lapul az internet bugyraiban, ezért érdemes keresgélni, hogy beleakadjon olyasmibe az ember, amibe nem is gondolta volna. 
Nagyon sokszor keresek konkrét filmeket, de akkor szokott előfordulni, hogy olyanba akadok bele, ami egyszer felkeltette már az érdeklődésemet, csak megfeledkeztem róla, mert nem néztem meg a moziban. Ilyenkor kapva kapok az alkalmon és rászánom azt a 2 órát, hogy kitáguljon számomra, a most amúgy is ici-picire szűkült világ. 


A sötét 50 árnyalata (2017)
Az előző heti bejegyzésben már említettem, hogy megnéztem a Szürke 50 árnyalatát, ami a trilógia első része. Még mindig nagyon szeretem ezt a filmsorozatot és anélkül is nagyon felkeltették az érdeklődésemet, hogy olvastam volna a könyvet. Szerintem a második a kedvenc részem, mert itt változik meg Christian a leginkább és Ana kezdi átvenni az irányító szerepet, legalábbis általánosságban ez tűnik fel először. A történet szálai is kezdenek bonyolódni, már a második rész kap egy krimi jelleget, valamint megjelenik a híres "Mrs. Robinson" is, aki csak tovább kavarja a kakit. Nagyon sok kedvenc jelenetem van a filmben, de szerintem mind közül a legjobban az adománygyűjtő estes licit parti a kedvencem. 


A szabadság 50 árnyalata (2018)
Emlékszem mikor először láttam a második részt, el sem akartam hinni, hogy egy évet kell várnom a harmadikra, de persze mint minden más, ez is kiment idővel a fejemből, így mikor már 2018-at írtunk, olyan jó volt rájönni, hogy ez is érkezik hamarosan. Nagyon megszereti az ember a szereplőit a filmeknek, sorozatoknak és könyveknek, még akkor is, ha pontosan tudja, hogy ezek csak fikciók és semmi közük nincs a valósághoz, vagy ha van is, akkor messze tőlünk. A harmadik részt már csak azért is vártam, mert tudtam, hogy izgalomban itt sem lesz hiány, sőt még talán izgalmasabb is, mint a második, hiszen ármányban is gazdag. A kedvenc részem itt egyértelműen az aspeni házban töltött időszak, amikor a mellékszereplőket is kicsit jobban meglehet ismerni. 
Kár, hogy nincs több része, mondjuk tudom, hogy rengetegen elítélik ezeket a filmeket, pedig a maguk módján nem rosszak!


Spenser az igazság nyomában (2020)
A Netflixen rengeteg remek film megtalálható, és nagyon sok közülük saját gyártású is. A romkomok mellett más műfajokban is remekel a gyártó, ezúttal egy krimi mellett tettük le Danival a voksunkat, amiben az egyik kedvenc színészünk, Mark Wahlberg játssza a főszerepet, ami nem más, mint egy elítélt zsaru. A történet elején kiderül, hogy a saját feje után ment az igazságszolgáltatást illetően, ezért 5 letöltött börtönév után kerül csak vissza a nagyvilágba. Egy hozzá szorosan kapcsolódó gyilkosság után kezd nyomozni a lakótársával és a főbérlőjével, hogy felderítsék az igazságot, bár a korrupció a bostoni rendőrségen igencsak felütötte a fejét, nem könnyű ez az út. Alapjaiban véve nem egy rossz film ez, kicsit szórakoztató, kicsit érdekes, viszont nem nagyon üti meg azt a színvonalat, amit szeretett volna. Ha készítői kicsit jobban a felszín alá néztek volna, sokkal jobb krimi kerekedett volna ki belőle. Amolyan egyszer-nézős fajta ez.


Teljesen idegenek (2016)
Szeretem az idegennyelvű filmeket, bár konkrétan nem szoktam őket keresni, mikor ráakadok egy-kettőre, akkor kíváncsivá tesznek és megnézem őket. Néha nagyon nehéz zöld ágra vergődnünk Danival, hogy mit nézzünk, mert általában amit mindketten szeretünk azt már vagy láttuk vagy még nem elérhető online. Szóval sokszor kompromisszumot kell kötnünk, hogy mit nézzünk, egyszer én engedek, egyszer ő és így látunk sok-sok filmet.
Ezúttal Dani választott, bár nem szándékosan döntött az olasz film mellett, csak a leírása tetszett meg neki, majd elolvastam és mondtam, hogy ez nem is rossz. Kerestük a neten, torrenten nem volt fent, online is csak feliratosan és rossz minőségben találtuk meg, de már nem volt kedvünk mást keresni, így megnéztük 240 képpontos felbontásban és feliratosan. Az alapsztorija az a filmnek, hogy van 8 barát, akik összeülnek egy este vacsorázni, majd kitalálják, hogy felakarják dobni  estéjüket. Mindegyikük kiteszi a telefonját az asztalra, hogy ha jön egy sms vagy egy hívás, közösen nézzék meg, ezzel is megismerve a másikat. Viszont egy pár üzenet után rá kell jönniük, hogy nem is ismerik igazán egymást. A filmben rengeteg a konfliktus, amik még a vacsora előtt kezdtek el burjánzani, de a film vége olyan nagyot fordul a tengelye körül, hogy igencsak meglepődik az ember. Igazából van egy mélyebb mondanivalója, ami miatt érdemes megnézni a filmet. Néha kellenek ilyenek is, s amint láttam létezik belőle egy magyar változat, mégpedig színjáték formában, amit majd remélem lesz lehetőségem megnézni a krízis után.


Kisasszonyok (2019)
Nos eddig nem tudtam, hogy milyen viszonyban vagyok a kosztümös filmekkel, mert be kell valljam, szerintem nem sokat láttam eddigi életem során, viszont ennek nincs különösebb oka. A Kisasszonyok felkeltette már az érdeklődésemet, mielőtt kijött a moziban, mert láttam, hogy kik játszanak benne és persze a trailert sem tudtam kikerülni, mert mindenhol szembejött velem. A szereposztása parádés, imádom a színészeket, főleg Saoirse Ronant és Timothée Chalamet-t, de az Amy karakterét alakító színésznő volt ebben a filmben a kedvencem.
Az egyik barátnőm mondta, hogy neki nem nagyon tetszett, de azért én is kíváncsi voltam rá, viszont így gyanakodva kezdtem neki. Két részletben tudtam csak megnézni a filmet, 40 perc után ki kellett kapcsolnom, mert olyan szintű migrén gyötört, hogy nem tudtam rá odafigyelni és úgy voltam vele, hogy addig nem igazán fogott meg. Aztán az első 1 óra után, mikor másodjára kezdtem neki, valami teljesen más megvilágításba került a történet, egyetlen egy dolog zavart, hogy a cselekmény ugrált ide oda az időben és néha nem tudtam mi történik. Az elejét kicsit unalmasnak is tartottam, de aztán beindult a történet és amikor a tetőpontjára értünk akkor már tudtam, hogy szerintem ez egy nekem való film! Sajnos voltak benne szomorú részek, amiket ismét nem bírtam ki sírás nélkül, de hát ez már csak ilyen. Szóval a Kisasszonyok után inkább pozitív irányba billen a mérleg a kosztümös filmeket illetően.



+The Masked Singer (2020)
Ugyan ez nem film, de biztosan hallottatok már az Álarcos énekes műsorról, ami idehaza köti le az embereket vasárnaponként. Nos, Amerikában már a harmadik évada megy a műsornak és meg kell, hogy mondjam (nyilvánvalóan) nívósabb műsor, mint a hazai. Teljesen más a felépítése, több az énekes, máshogy vannak elosztva és igaz, hogy itt is minden adás végén lelepleznek egy-egy énekest, mégis teljesen más az élmény. Egyrészt a műsor nyomozói is nagyon híres emberek, Nicole Scherzinger, Jenny McCarthy, Ken Jeong és Robin Thicke. A nyomokat tényleg figyelembe veszik, nem a vakvilágba tippelgetnek, nem viccelik el a dolgot, pont emiatt már nagyon sok hírességet lelepleztek. Másrészt pedig a meghívottak is mind-mind neves emberek mindenféle korból, szakmából és Amerika bármely részéről. A jelmezek a kedvenceim, eszméletlenül jól néznek ki, s ráadásul itt minden kosztümnek van "neme", tehát itt nem kell azon tanakodni, hogy férfi vagy nő bújik meg alatta. Ráadásul akik nem hivatásos énekesek, azok is meglepik az embert a hangjukkal, nincs egyiküknek sem eltorzítva, pontosan lehet hallani, hogy a valódi hangjukon énekelnek és egyáltalán nem könnyebb így kitalálniuk, hogy ki az. Amerikában minden szerdán este jelentkeznek a műsorral, én pár nappal később szoktam megnézni a YouTube-on, most szerdán már a legjobb 9 jelmezes került színpadra (összesen 18 - 3x6 énekes szerepel ebben az évadban).
Szerintem érdemes belenézni, izgalmas és érdekes, valamint vicces is, főleg, ahogyan a nagy jelmezekben táncolnak.

Ti mit néztetek ezen a héten?
Ismeritek az amerikai álarcos énekest? 

Ölel, Brigi♥

4 megjegyzés:

  1. A Tiger Kinget néztük ezen a héten, kíváncsi leszek mikor készül majd a sztoriból film, most hogy ennyire felkapták.
    A Kisasszonyok a mai napig az egyik kedvenc könyvem és filmem, bár az új verziót még nem néztem meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az nagyon izgalmasnak hangzik! Én pedig csak az új változatot láttam eddig, de kíváncsi lennék a régebbi filmekre és a könyvre is! :)

      Törlés
  2. A Kisasszonyok már nagyon régen a megnézendők listáján csücsül, lassan időt is kerítek rá! Az álarcos énekest pedig minden vasárnap nézem, nagyon felkeltetted az érdeklődésem az amerikai verzióval kapcsolatban, biztos megnézem majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy felkeltette az érdeklődésedet, tényleg nagyon jó! A Kisasszonyok úgyszintén! :*

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...