2020. április 23., csütörtök

Recept | EPRES TIRAMISU



Sziasztok!

Annyi mindent sütünk itthon mostanában, hogy nem csodálkoznék, ha mire vége a karanténnak, már alig férnék ki a bejárati ajtónkon, ha pedig mégis kijutnék az utcára, lehet csak gurulva tudnék közlekedni. Nem tudom Ti, hogy vagytok ezzel a jelenséggel, de így, hogy itthon vagyok folyton csak ennék (persze nem teszem), de sokkal többet vagyunk a konyhába, nagyon sok mindent készítünk a hétköznapokban, kipróbálunk új recepteket és régieket is, van hogy átalakítjuk őket, de a végeredmény gyakorta sajnos finom..
Ezúttal eszembe jutott, hogy ennék egy kis tiramisut, csak velem az a baj (lehet alien vagyok), de nem szeretem a kávét, így az eredeti változatot, ha tudom kihagyom. Eszembe jutott viszont, hogy mostanság rengeteg helyen láttam, hogy lehet már epret kapni és létezik epres tiramisu is. Mi még nem készítettünk ilyet soha, de most úgy éreztem itt az alkalom. Egy nagyon egyszerű recept, szerintem szinte bármivel lehet helyettesíteni a kávét vagy az epret, málnásan, barackosan is biztos nagyon finom! Viszont ebben a desszertben az a jó, hogy alig kell bele cukor, sőt szinte hozzáadott szinte nem is kell. A gyümölcs is, a babapiskóta is és a habtejszín is édes önmagába, így mi alig raktunk hozzá, csak a mascarponéhez kevertünk egy kicsit.
Egy végtelenül egyszerű és gyorsan elkészíthető desszertről van szó, amit nem lehet elrontani!



Hozzávalók:
-500 g eper
-1 csomag babapiskóta
-400 ml habtejszín
-500 g mascarpone
- 50 g cukor 
- 1 cs vaníliás cukor 

Elkészítés: 
A mascarponéhez kevertem a kétféle cukrot, majd felvertem a habtejszínt és összekevertem ezeket, majd két tálba osztottam őket. Az epret megpucoltam, 6-7 darabot félretettem, a többit leturmixoltam, majd az összemixelt krém egyik feléhez kevertem. A babapiskótát málnaszörpös vízbe mártottam, majd egy üvegtál aljára helyeztem. A lefektetett piskótákra kentem az epres krémet, ennek a tetejére került egy újabb réteg piskóta, majd a tetejére a maradék mascarponés tejszínes krém. A félretett epreket felszeleteltem, majd a krémre helyeztem őket, teljesen szabálytalanul. A hűtőbe tettem 2 órára, hogy összeérjen, majd utána felvágtam és tányérra tettem.



Ti szeretitek a tiramisut? 
Mit készítettetek utoljára?

Ölel, Brigi♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...